gsx-rstuntrider
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Számláló
Indulás: 2005-11-27
 
Linkgyűjtemény
 
Stuntriding
Stuntriding : Hogyan is kezdjünk stuntolni?

Hogyan is kezdjünk stuntolni?

Szabó Ákos  2006.03.05. 22:19

Köszönet Szabó Ákosnak a cikkért

A közel négy éves sztrítfájter gyakorlatomból merítve próbálok egy-két jó tanáccsal szolgálni nektek. Sok mindent voltam kénytelen saját tapasztalatom alapján megtanulni, remélem nektek így könnyebb lesz! Kezdjük az elején! - Ahhoz hogy valaki ilyesmire adja a fejét, nem árt, ha van pár év motoros gyakorlata és a jelenlegi motorjával is már jól összebarátkozott. - A trükkök eleinte nem játékot és szórakozást jelentenek, vegyük komolyan, amit csinálunk. - Soha ne rajoskodásból virtusból próbálj valamit megcsinálni! Helyszín: - keress egy helyet, ahol senkit nem zavarsz /rendorök, lakók, forgalom/ és téged sem zavarnak. /nem lesz egyszeru megtalálni/ Ruházat: - Az életedet mentheti meg!!!!!!! - Amit én mindig felveszek 40fok melegben is: Protektoros csizma, protektoros ruha, gerincvédo, sisak, kesztyu. Motor: - Egy motor sem haragszik, meg ha 5-6 deci olajjal többet öntenek bele, és egykerekezés közben is nagyobb az esély az olajnyomás fenntartására! - Az sem baj, ha van fék a motoron és nem csak elso! - Gumi is legyen strapabíró sok hasznos futófelülettel. - A legjobb megoldás egy átépített SF. Motor: olajozás, felesleges törékeny idomok tükrök indexek eltávolítása, a kis kényelmetlen kormány helyett enduro kormány, bukócso. - Mindig fent áll az esélye egy méretes zakónak. Nem árt, ha az embernek van egy ismerose, akivel elore megbeszéli az esetleges sérült gép hazaszállítását. /soha ne kelljen!!/ Ember: - Jelentosen csökkenti a balesetveszélyt és gyorsítja a tanulást, ha az ember kipihent, egészséges, nyugodt és a feladatra tud koncentrálni! - Mindig szükség van egy segítore is! Kívülrol látja, hogy mit csinálsz, segít szerelni, összeszedi törött motordarabokat / jó ez rossz vicc volt/, kávét hoz stb. Az egykerekezés: /talán ezzel kezdodött minden / Aki már motorozott pár kilométert egy 100 paci körüli géppel, bizonyára tapasztalt olyat /ha csak nem a benzinspórolás a mániája/ hogy ha az ember hirtelen tövig csavarja a gázt a moci eleje elemelkedik a földtol. Ezt kéne valahogy megorizni hosszabbtávon is. Erre két lehetoség van: - A motor erejétol függoen /áttétellel javítható / 1-2 fokozatban kb. 5000-es fordulat környékén /ez is motorfüggo / gyors gázelvétel és rögtön gázadás. Az elvételnél összenyomódott elso teló a gázadásra kirugózik ez összeadódva a moci erejével, elemeli a kereket. Ajánlatos óvatosnak lenni foleg az Eros gépeknél ebbol is könnyen hanyatt lehet, esni! A dolog közben a motor folyamatosan gyorsul 900-as, 1000-es gépeknél a 2. Fokozat vége 120-170 is lehet!!! Gyengébb gépeknél nem mindig vezet kello eredményre. - A másik módszernél, közepes fordulatszámnál belecsúsztatunk, belehúzunk a kuplungba. Itt a behúzott kuplungnál megnövekedo fordulatszám és teljesítmény szabadul fel a kar gyors kiengedése közben. Ez is óvatosságra int izmosabb gépeknél, nehogy túl sok pacit engedjünk egyszerre szanaszét! Ezzel a módszerrel gyengébb gépek is egykerékre kényszeríthetoek. /Sámson ETZ, STB./ - Gyakorlás közben haladjunk fokozatosan! Elsore már az is elég, ha csak egy pillanatra elkönnyül a motor eleje, aztán néhány próbálkozás után már a gumi is elhagyja az utat, majd szép lassan próbálkozásról próbálkozásra feljebb kerül. - Ha véletlenül kicsit hirtelenre és túl gyorsra sikerül az attrakció kis magasságig a gázelvétel segít, ha már karcol a motor hátulja az úton és esetleg még lábközelben a hátsó fék, akkor nem árthat a használata. Mindkét reakciónál a motor eleje iszonyatos erovel csapódik a földhöz és erre számítanunk kel! Lásd: Potzner Feri 2001 tavaszi csuklótörése. A hanyatt esés viszont tragikus is lehet! Egykerék variációk: Ha már az ember tud hosszabb távokat is megtenni egykeréken elkezdheti kicsit variálni a dolgot. Váltsunk sebességet! Erre két megoldás létezik: Vagy kuplung nélkül betéped a váltót a következo fokozatba kis gázvisszengedés mellett, vagy az elsokerék emelkedési fázisában de már jó messze az úttól irgalmatlan sebességgel behúzzuk a kuplungot és váltunk majd kuplung ki de már közben húzzuk is /ésszel/ a gázt. ha lassúak vagyunk a motor lecsapja az elejét és felmerül a gondolat: nem kéne visszamenni a rutinpályára és megtanulni váltani? :)) Felállhatunk a hátsó lábtartóra. Nem túl nehéz és a motort is kevésbé rongálja mintha a helyünkön ülnénk. Kettesben vagy gyengébb motoroknál egyesben kinyújtjuk lábainkat és hátralépünk mindkettovel a hátsó lábtartókra. Innen szinte minden úgy muködik mint egy sima egykeréknél csak hátul van a súlyunk könnyebben emelkedik az eleje és a hátsó kerék is nehezebben pörög ki. Ha közben kinyújtod a hátra az egyik lábad Flamingónak hívják és igen látványos. Ha a hátsó kapaszkodóra vagy ülésre állunk még jobban elkönnyítjük a motor elejét de magas pozíciótól instabillá is válik. Vigyázat a életmento hátsófék messze van így könnyen hanyatteshetünk. Kitámsztóban állva Ha már a házi barkácsolás vagy egy zsák lóvéért sikerül a motorra kitámasztót beszerezni, akár bele is állhatunk. A bal lábat hátra és belelépünk jobb láb a lábtartón és a féken! Ha túl magasra húzzuk vagy kóvályog egykerék közben a hátsó fékkel segíthetünk. Ha már szabályozni tudjuk a magasságot felhúzhatjuk holtpontig. Itt a végtelenségig egykerekezhetünk de ez rengeteg gyakorlást igényel! Felülhetünk a tankra. Egy határozott mozdulattal felcsusszanunk a tankra és már téphetjük is a gázt. Ez nehezíti a motor dolgát és a pénztárcánknak sem tesz jót /kuplung lánc stb/ Kormányon ülés. VIGYÁZAT ÉLETVESZÉLY! Ha már simán nyomjuk a tankon ülve megpróbálhatunk felmászni a kormányra. Eloször a kormány egyik felét engedjük el és tesszük fel a lábunk motortól függoen vagy a kormány fölé vagy a fejidomra majd a másik oldalon. Ajánlatos a kuplung oldalon kezdeni és a gáz oldalnál elotte behúzni a kuplungot mert ha meglököd a gázkart árokba ugrathatsz mint Feri barátom 2000-ben Csongrádi verseny elott:) Ezt gyakoroljuk többször hogy biztonságban érezd magad. Az egykerekezésnél itt is a fokozatosság a lényeg! Ne húzzuk túl magasra mert ebbol lehet a legnagyobbat esni! /Lásd 2002 1. kunmadaras by Szabb/ :)) Egykéz Ha egy gyakorlat már rutinból megy megpróbálhatjuk elengedni a az egyik kézzel a kormányt eloször csak pillanatokra /én a balt ajánlom/ késobb majd integethetünk a haveroknak:)) Az elsõ-egykerekezés: / stoppie, front wheelie, nose wheelie/ Két megoldásban létezik: - Stoppie: itt a motor hirtelen megáll egy helyben úgy, hogy a hátsó kerék a levegõbe emelkedik. - Front wheele, nose wheelle: ennél a hátsókerék már menet közben elemelkedik a földtõl és a motor az elsõ kerekén gurul. Elengedhetetlen kellékei a jól tapadó gumi / puha keverék vagy slick /, a jó minõségû tiszta és nem túl hideg útburkolat, valamint a hatásos jól adagolható esõfék / szinterbetét, fémfékcsõ. Stoppie: Kis sebességnél vagy lassítás közben a motor megállása elõtt nem sokkal hirtelen növeljük a fékerõt az elsõkerék megáll és a lendület a levegõbe emeli a gép hátsó részét. Nem ideális körülmények között a kerék megcsúszik, és ha nem engedjük el a féket idõben még szépen pofára is eshetünk. Nehéz motoroknál, hidegben, vagy csúszós burkolaton segíthet a hátsó rugóstag testsúllyal való összenyomása és a kirugózáskori lendület felhasználása a hátsókerék felemeléséhez. Ennél a trükknél is ajánlott a fokozatosság! Csúnya sérülések begyûjtése és az anyagi kár elkerülése érdekében! Nem szép látvány az elsõkeréken átboruló motoros. Elõször csak kicsit ugrassuk el a kereket az aszfalttól, aztán mehet feljebb és feljebb. Vigyázat van egy felsõ határ is! Nose wheelie vagy front wheelie: Gyakorlott Stoppie-zók megpróbálkozhatnak nagyobb sebességrõl ugyanazon mozdulattal, mint a stoppie-nál, és mikor a már a levegõben van a hátsókerék, csökkentjük a fékerõt, addig hogy az elsõkerék elkezdjen gurulni. A hátsó magasságát gurulás közben a fékkel szabályozhatjuk. A veszélyek ugyan azok, mint az elõzõekben megcsúszás és átborulás, csak itt a sebességgel arányosan nõnek! Gumifüst, Mad Max, karikarajzolás: A leghatékonyabb módja a hátsó gumi gyors leamortizálásának. Ajánlatos valami jó kemény hátsó gumit választani a gyakorláshoz. A vízhûtéses motorok a menetszél hiányában melegedhetnek, nem ár odafigyelni a hõfokra és ventilátor mûködésére. Elsõ lehetõség: Az egyszerû gumiégetést, gumifüstölést álló helyben végezzük. Lábak a földön, behúzzuk az elsõ féket egyesbe rakjuk a gépet kövérgáz és a fék kiengedése nélkül egy határozott mozdulattal kiengedjük a kuplungot. Erre három reakció lehetséges: A motor lefullad: ehhez a mutatványhoz túl gyenge:( Az elsõ kerék állva elcsúszik: próbáljuk meg lenyomni a motor elejét, támasszuk neki valaminek az elsõ kereket vagy válasszunk jobban tapadó elsõ gumit. A hátsó kerék pörögni kezd de a motor áll egyhelyben: a gumi teljes elkopásáig élvezhetjük az isteni égett gumiszagot. Második lehetõség: Az elsõ pontban teljesítettek után /ha már füstöl a kerék / lassú oldalazó mozgással, topogással a motort forgásra kényszerítjük az elsõ kerék körül. Ha a gumi bírja és mi sem dõlünk ki az egyensúlyunkból elõbb utóbb teljesen körbefordulunk. Ezután szálljunk le a motorról, tegyük le sztenderre és örvendjünk az elsõ sikeres Mad Max körünknek :) Ilyet készíthetünk még a motor mellett állva a gépet magunk felé bedöntve és oldalirányba tolva, valamint a motorral szemben állva és a kormánnyal elforgatva /ez a bikasétáltatás. Vigyázat itt minden fordítva mûködik! / is. A harmadik lehetõség: Ez már kötelezõ SF. elem. A kerék elpörgését lassú haladás közben is elõ lehet idézni. Állva elõre dõlünk a motoron, egyszerre húzzuk a gázt, a féket és engedjük a kuplungot, és ha jó az összhang már füstöl is a kerék. A fékerõvel szabályozhatjuk a sebességet a gázzal a füstölés és a gumikopás mértékét. A motort testsúlyáthelyezéssel és kormányzással irányíthatjuk. Hogy a dolog ne legyen ilyen egyszerû ezt versenyen körbe körben, kell produkálni 10 másodpercig lábletétel nélkül egy adott pont körül a gumiforgalmazók nagy örömére. Tankon vagy ülésen állás: / Feri barátom mondaná a 600-as tankjára és stabilitására utalva: Tankon Para / A tank alakjára és a motoros épségére is igen veszélyes. Lehetõleg hosszú és széles úton próbálgassuk, ott, ahol az út szélén nincsenek nehezítõ akadályok /Pl. villanyoszlop, árok / a gyakorlat vagy üresben vagy, feltekert alapjárattal kb. 50-60 km/h sebességnél végrehajtható. Elsõ lépésben az egyik majd a másik lábbal lépjünk fel a tankra, ülésre és csak guggolva próbáljuk elengedni minél hosszabb idõre a kormányt és irányítani, korrigálni a motort. Mikor ehhez már hozzászoktunk egy határozott nem túl gyors mozdulattal felegyenesedünk. Ha nem sikerül elsõre nyugodtan guggoljunk, vissza fogjuk meg a kormányt és próbálkozzunk újra. Ha már megy a dolog, a megfelelõ helyre jutást megpróbálhatjuk egyszerre mindkét lábbal is egy határozott ugrással. Hátrafelé motorozás: Két megoldásban lehet végrehajtani: - Állóhelybõl indulva - Menet közben megfordulva Nekem csak a menetközben megfordulós fajta sikerült eddig. Az elindulással még nem sikerült zöldágra vergõdni:( A gyakorlathoz válasszunk egy igen hosszú jó széles és sík utat. Az alapjáratot úgy kell beállítani, hogy 3. vagy 4. fokozatban 40-50 km/h-val vigye a motort. Elõször csak tegyük a lábainkat egy oldalra és így üljünk a tankra, szokjuk az érzést és tanuljuk meg irányítani a motort. A következõ lépésben próbáljunk meg hátranézni / na ez lesz a para /. Ha már érezzük a fílinget elõre nézve, tegyük át a lábunkat úgy, hogy a testünk már fordítva legyen a motoron, majd lassan nézzünk hátra és késsz. Van egy komoly buktató is a dologban / én olyat pereceltem miatta, hogy ihaj:) /. A leállító gomb a kormánykapcsolón. A nagy forgolódásban könnyen rátámaszkodhatunk és félig hátrafelé fordulva nehéz összekombinálni a motorféket, a billegést és a gomb visszakapcsolását. Forgás elengedett kézzel: Kis helyigényû nem "túl veszélyes"' gyakorlat. Az ember feltekeri az alapjáratot, addig hogy a motor egyesben 15-20-al guruljon. Menet közben szép lassan befordítjuk a kormányt, bedöntjük a motort, és közben hátsó fékkel lassítunk. Minél kisseb körre törekedjünk, elõbb utóbb elérjük azt, hogy a kormány már befordult az ütközõig. Innen már fogni sem kell, csak egyensúlyozni és nyomni a féket, és már forog, forog és forog az ember. Hû de elszédültem vazze!!

 
ALÁÍRÁSGYŰJTÉS!!!
 
Chat
Írjatok emberek!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!
Hány kilométert tervezez idén 2 keréken?

-500 (RF-es kolléga miatt) (1 / 17%)
501-1000 (0 / 0%)
1001-5000 (0 / 0%)
5001-10000 (3 / 50%)
10001-15000 (0 / 0%)
WC-re is motorral megyek :D (2 / 33%)

Szavazatok száma: 6

Létrehozás időpontja:
2010-06-06 16:42:42

Szavazás lezárva:
2011-07-10 11:28:47


Lezárt szavazások
 
Atomóra
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?